Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

Η διαφήμιση ως μέσο επικοινωνίας.

 Αφορά το μάθημα "Επικοινωνία" στην Οικιακή Οικονομία


Διαφήμιση είναι η προβολή κάθε νέου καταναλωτικού προϊόντος, με σκοπό τη γνωστοποίησή του και ευρύτερα την οικονομική του εκμετάλλευση.
Συνώνυμες λέξεις της διαφήμισης: προβολή, παρουσίαση, γνωστοποίηση, προώθηση.

Αφορά τους τομείς που χρειάζονται διαφήμιση:

1. Εμπόριο (καταναλωτικά προϊόντα)
2. Τεχνολογία (μηχανήματα, υπηρεσίες)
3. Τέχνη (μορφές της, συναυλίες, μουσική, θέατρο, κινηματογράφος, καλλιτέχνες)
4. Πολιτική (πολιτικά πρόσωπα, κόμματα και ιδεολογίες τους, κυρίως κατά τη διάρκεια προεκλογικής περιόδου).

Οι στόχοι της διαφήμισης είναι

1. Να γνωστοποιήσει το νέο προϊόν.
2. Να ελκύσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή.
3. Να τραβήξει την προσοχή του.
4. Να τον οδηγήσει στην αγορά του προϊόντος.

Θετικές επιδράσεις της διαφήμισης


1. Ενημέρωση του κοινού για κάθε νέο -και όχι μόνο- καταναλωτικό προϊόν.
2. Οι καταναλωτές -ιεραρχώντας τις ανάγκες τους- βρίσκουν το συμφέρον τους.
3. Υγιής συναγωνισμός μεταξύ εταιριών, που οδηγεί σε βελτίωση της ποιότητας των
προϊόντων και σταθεροποίηση τιμών.
4. Εξοικονόμηση χρόνου για τον καταναλωτή.
5. Μερική αντιμετώπιση ανεργίας, αφού προσφέρουν εργασία σε αρκετούς ανθρώπους.
6. Ανάπτυξη εμπορίου (παραγωγή - κατανάλωση).

Αρνητικές επιδράσεις της διαφήμισης

1. Ωραιοποίηση της εικόνας του καταναλωτικού προϊόντος με στοιχεία υπερβολής.
2. Μονόπλευρη παρουσίαση του προϊόντος (έχει μόνο και πάντα πλεονεκτήματα).
3. Συχνότητα και ποσότητα διαφημίσεων.
4. Πλύση εγκεφάλου.
5. Υπερκατανάλωση.
6. Δημιουργία ψεύτικων, πλασματικών, ανύπαρκτων αναγκών.
7. Προβολή λανθασμένων προτύπων.
8. Οικονομικά επιζήμια (η διαφήμιση) για τον καταναλωτή.

Παρακάτω παρουσιαζόνται διάφορα αντιπροσωπευτικά επιθετικά αλλά και χιουμοριστικά διαφημιστικά βίντεο που έμεινα στην ιστορία της Ελληνικής τηλεόρασης.

Μυθοπλασία βγαλμένη από την καθημερινή ζωή της χώρας χρησιμοποιώντας ατάκες που ειπώθηκαν από γραφικές ή και ακραίες φιγούρες της ζωής της χώρας που στην πραγματικότητα δεν αφορούν άμεσα το προϊόν που διαφημίζουν. Την τεχνική αυτή την χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να αισθανθούν οι καταναλωτές πιο άνετα, να χαμογελάσουν από τις καρικατούρες ήρωες και να δουν πιο ευνοϊκά το διαφημιζόμενο προϊόν.

Για παράδειγμα, ο διαπλεκόμενος και βουτηγμένος στην παρανομία  παράγοντας του ποδοσφαίρου χρησιμοποιεί εκφράσεις  ("αγαπούλα") του ποινικά διωκόμενου και διεφθαρμένου παράγοντα ποδοσφαίρου Μάκη Ψωμιάδη όπως και εκφράσεις ("πες το κι έτσι") του γραφικού προπονητή ποδοσφαίρου Νίκου Αλέφαντου. 

Κι όλα αυτά για να διαφημίσουν... εταιρεία κινητής τηλεφωνίας.  

 

Διαφημίσεις μιας άλλης εποχής που θα κάνουν τη μαμά και τον μπαμπά να χαμογελάσουν με νοσταλγία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το 2ο Quiz στην Οικιακή Οικονομία

 Ακολουθείστε το σύνδεσμο   https://forms.gle/7JDR3VJzcHGNVG1R8   για να απαντήσετε στο 2ο Quiz στην Οικιακή Οικονομία.  Οι απαντήσεις πρέπε...