Αφορά το μάθημα "Επικοινωνία" στην Οικιακή Οικονομία
Προπαγάνδα είναι η παρουσίαση ενός μηνύματος με έναν συγκεκριμένο τρόπο ώστε να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους σκοπούς.
Ετυμολογικά, προπαγάνδα σημαίνει «διάδοση μίας φιλοσοφίας ή άποψης».
Το modus operandi της προπαγάνδας είναι παρόμοιο με αυτό της διαφήμισης.
Για την ακρίβεια, η διαφήμιση μπορεί και να οριστεί ως προπαγάνδα υπέρ κάποιου συγκεκριμένου προϊόντος.
Σκοπός της προπαγάνδας
Σκοπός της προπαγάνδας είναι να αλλάξει δραστικά τις απόψεις των άλλων αντί απλώς να μεταδώσει γεγονότα. Για παράδειγμα, η προπαγάνδα μπορεί να επιστρατευτεί προκειμένου να προϊδεάσει θετικά ή αρνητικά σε σχέση με κάποια ιδεολογική θέση, αντί να παρουσιάσει την ίδια την θέση.Η προπαγάνδα διαφοροποιείται από την «κανονική» επικοινωνία, επειδή επιδιώκει να διαμορφώσει απόψεις με έμμεσες και συχνά δόλιες μεθόδους.
Για παράδειγμα, η προπαγάνδα συχνά μεταδίδεται με τέτοιον τρόπο ώστε να προκαλεί ισχυρά συναισθήματα και αυτό το κάνει κυρίως με το να υπονοεί παράλογες (μη ενορατικές) σχέσεις μεταξύ ιδεών.
Η προπαγάνδα χρησιμοποιείται απο κάθε πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό καθεστώς για να προβάλει τα συμφέροντα που εκπροσωπεί φωτίζοντας ότι συμφέρει αυτή την ομάδα αποσιωπώντας ταυτόχρονα ότι δεν την κολακεύει.
Η προπαγάνδα ως εργαλείο υποταγής, διαστρέβλωσης της αλήθειας, διαμόρφωσης συνειδήσεων και απόψεων έφτασε στο απόγειό της στην εποχή της Ναζιστικής Γερμανίας με τη μορφή του υπουργού προπαγάνδας της ναζιστικής κυβέρνησης να κυριαρχεί.
Ήταν ο φοβερός και τρομερός Joseph Goebbels που έμεινε στην ιστορία ως ταυτόσημο της πολιτικής προπαγάνδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου