Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής: αρχές, κανόνες, περιεχόμενο, στόχοι.

 

 Με δυο λόγια.

Η Φυσική Αγωγή  (Φ.Α.) όπως και ο αθλητισμός είναι μια προσομοίωση της ζωής.  Είναι η διαρκής πάλη επιβίωσης που με καθορισμό στόχων, προγραμματισμό, προσωπική βελτίωση μαθαίνεις να αντιμετωπίζεις και να ξεπερνάς τις δυσκολίες και τα προβλήματα.

Στη Φ.Α. δε γυμναζόμαστε τόσο όσο μαθαίνουμε πως να γυμναζόμαστε. 

Δεν παίζουμε μόνο αλλά κυρίως μαθαίνουμε πως να παίζουμε,  μαθαίνουμε να βιώνουμε την ομορφιά του παιχνιδιού.

Η Φ.Α. πρέπει να είναι ένα απόλυτα δημοκρατικό πεδίο ίσων ευκαιριών που να επιτρέπει σε όλους να έχουν ισότιμη ευκαιρία για συμμετοχή και επιτυχία, ανεξάρτητα από την ικανότητα, το φύλο.   


 Ακολουθεί μια αναλυτική περιγραφή του  μαθήματος 

Η Φυσική Αγωγή (Φ.Α.) είναι ένα κομμάτι της ευρύτερης αγωγής και παιδείας που παίρνουν οι μαθητές στη διάρκεια της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Είναι δεξιότητες, εμπειρίες και γνώσεις που θωρακίζουν τον μαθητή και τον καθιστούν ικανό να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις της ζωής.

Είναι  ένα ιδιαίτερο μάθημα μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα μέσα από την άσκηση και το παιχνίδι να καλλιεργήσει  σημαντικότατες δεξιότητες:

·      Αθλητικές και φυσικές ικανότητες

·      Κοινωνικές, όπως ομαδικότητα, άμιλλα, υπευθυνότητα, εσωτερική πειθαρχία,  αλληλεγγύη, φροντίδα για τους άλλους.

·      Ψυχολογικές, όπως έλεγχος άγχους – στρες, αυτοδιάλογος

·      Δεξιοτήτων Ζωής, όπως καθορισμός στόχων, έλεγχος συναισθημάτων, έλεγχος  επιτυχίας – αποτυχίας, θετική σκέψη, στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων κ.λ.π.



Βασικές έννοιες για την Φ.Α.

Η «δια βίου άσκηση» αποτελεί κεντρικό στόχο για την  Φ.Α. είναι μέσα από την καλλιέργεια κινητικών, αθλητικών, ψυχικών, συναισθηματικών  και κοινωνικών δεξιοτήτων. Να δημιουργηθούν, δηλαδή όλες εκείνες οι στάσεις και οι συμπεριφορές στον μαθητή ώστε ως ενήλικας να έχει στο καθημερινό του πρόγραμμα την άσκηση, η άσκηση να αποτελεί μια εσωτερική ανάγκη, μια προτεραιότητα. Μέσα από το μάθημα της Φ.Α. ο μαθητής αποκτά θετικές εμπειρίες και γνώσεις  ώστε να θέλει και να μπορεί να φτιάχνει το δικό του ατομικό πρόγραμμα άσκησης.

Φ.Α. – γυμναστική.  Η παλιά έννοια «γυμναστική» είναι σχετικά περιοριστική αφού περιορίζεται στα στενά όρια της σωματικής άσκησης. Η Φ.Α. είναι κάτι παραπάνω από «γυμναστική», είναι εμπειρίες, γνώσεις, συναισθήματα μαζί και μέσα στην σωματική άσκηση, στις αθλοπαιδιές.

Φ.Α. – αγωνιστικός αθλητισμός.  Η Φ.Α. έχει τελείως διαφορετικό περιεχόμενο και στόχο από αυτό που έχει ο αγωνιστικός αθλητισμός, ο πρωταθλητισμός.

·      Στόχος του αγωνιστικού αθλητισμού είναι η νίκη, η επικράτηση, η μεγιστοποίηση της απόδοσης.

·      Στόχος της Φ.Α. είναι το πλάτεμα της συμμετοχής, να συμμετέχουν όλοι, να βιώσουν όλοι θετικές και ευχάριστες εμπειρίες άσκησης ώστε να δημιουργηθούν οι ευνοϊκές συνθήκες στο μέλλον, στην ενηλικίωση για την πολυπόθητη «δια βίου άσκηση».


Η έννοια της επιτυχίας στη Φ.Α. – αγωνιστικό αθλητισμό είναι τελείως διαφορετικές και σε μεγάλο βαθμό καθορίζει τις μεταξύ τους διαφορές.

·      Στον αγωνιστικό αθλητισμό επιτυχία κυρίως είναι η επικράτηση, η νίκη, η σύγκριση με την επίδοση των άλλων.

·      Στην Φ.Α. επιτυχία είναι η συμμετοχή, οι θετικές εμπειρίες άσκησης (για να επιτευχθεί ο στόχος της «δια βίου άσκησης») κυρίως επιτυχία στη Φ.Α. είναι η προσωπική βελτίωση.


Η προσωπική βελτίωση είναι το πιο σημαντικό μέσο για να επιτευχθεί ο στόχος της δια βίου άσκησης. Ένας μαθητής που βελτιώνεται σε γνώσεις, φυσικές ικανότητες, αθλητικές δεξιότητες είναι πολύ πιθανό να υιοθετήσει  έναν αθλητικό τρόπο ζωής τόσο στην φάση της εφηβείας, πρώτης νεότητας αλλά και το σημαντικότερο στην φάση της ενηλικίωσης. Η προσωπική βελτίωση είναι ιδιαίτερα σημαντική αξία στην Φ.Α. γιατί:

·                     Αποφορτίζει τους μαθητές που έχουν λίγες εμπειρίες και ικανότητες στον αθλητισμό από το άγχος της σύγκρισης με τους άλλους.

·                     Ο μαθητής μπορεί να επικεντρωθεί σ’ αυτό που μπορεί να κάνει αυτός και δεν κοιτά τι κάνουν οι άλλοι.

·                     Μαθαίνει να έχει έλεγχο των πράξεών του. Ο μαθητής, έχοντας ως αφετηρία τις επιδόσεις του, μαθαίνει να βάζει στόχους, να τους κυνηγά και να τους πετυχαίνει.

·                     Αποκτά το μάθημα της Φ.Α. για τον μαθητή ξεχωριστό ενδιαφέρον και νόημα αφού προσαρμόζεται στις δικές του δυνατότητες, οι άπειροι μαθητές δεν είναι πλέον θεατές αλλά πρωταγωνιστές.

 Μύθοι και πραγματικότητα για την Φ.Α.

Για διαφορετικούς λόγους το μάθημα της Φ.Α. σχετίζονται με διάφορους μύθους και στερεότυπα που σ’ ένα βαθμό αλλοιώνουν  τη φύση και την ουσία του μαθήματος

 §     Μύθος 1ος. Η  Φ.Α.  είναι το ευχάριστο μάθημα που οι μαθητές διασκεδάσουν, παίζουν αποφορτίζονται από το βαρύ ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. 

Πραγματικότητα: η Φ.Α. πρέπει να είναι ευχάριστο μάθημα αλλά σίγουρα δεν είναι η … «ώρα του παιδιού», δεν είναι για να παίζει ένα ρόλο διασκέδασης και χαλάρωσης. Το παιχνίδι είναι συστατικό κομμάτι του μαθήματος αλλά υπάρχει για να εφαρμόζονται οι διδασκόμενες δεξιότητες και οι γνώσεις.

§     Μύθος 2ος.   Στη Φ.Α. όλοι οι μαθητές παίρνουν μεγάλο βαθμό, κανένας δεν παίρνει μέτριο ή κακό που… «θα του ρίξει το βαθμολογικό μέσο όρο» Ο καλός μαθητής παίρνει οπωσδήποτε  20άρι.

Πραγματικότητα. Η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται με προκαθορισμένα και σαφή κριτήρια που θα αναφερθούν πιο κάτω.


 Πως γίνεται το μάθημα.

 Καθορισμός στόχου, μια σημαντική Δεξιότητα Ζωής. 

Πυρήνας του μαθήματος είναι η προσωπική βελτίωση και ο καθορισμός στόχων. 

Οι μαθητές,  δοκιμάζονται συχνά σε μικρά τεστ φυσικών ικανοτήτων και αθλητικών δεξιοτήτων ώστε να έχουν αφετηρία το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται. Στη συνέχεια, αφού μυηθούν στη θεωρία


των στόχων, θέτουν στόχους προσωπικής βελτίωσης, φτιάχνουν το προσωπικό πλάνο δράσης για την επίτευξη του στόχου και στο τέλος δοκιμάζονται πάνω στο αν επιτεύχθηκε ή όχι  ο στόχος.  

Σκοπός της διαδικασίας αυτής είναι να μάθουν να θέτουν προσωπικούς στόχους και στην καθημερινή τους ζωή.

Ο Αθλητικός χαρακτήρας του μαθήματος δεν αλλοιώνεται, δεν αλλάζει με την καλλιέργεια των κοινωνικών και ψυχολογικών δεξιοτήτων.  Με καλή οργάνωση μέσα από ρουτίνες μπορεί να επιτευχθεί η ισορροπία μεταξύ αθλητικών και άλλων δεξιοτήτων. Το σίγουρο είναι ότι οι μαθητές, με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα έχουν τρέξει, θα έχουν ιδρώσει, θα έχουν κουραστεί.



Πειθαρχία – υπευθυνότητα αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για να επιτευχθούν οι στόχοι του μαθήματος. Επιδίωξη είναι να εμπεδωθεί η εσωτερική πειθαρχία, δηλαδή η μαθητές να πειθαρχούν γιατί το θέλουν, γιατί το θεωρούν σωστό, σημαντικό, αναγκαίο και όχι γιατί επιβάλλεται. Αυτός είναι βασικός κανόνας  και επιδίωξη που δεν εμποδίζει όμως τον καθηγητή να επιβάλει και την εξωτερική πειθαρχία  με τιμωρίες και ποινές (απουσία, απομάκρυνση από το μάθημα, αποβολή, κακός βαθμός στο μάθημα) σε περιπτώσεις ανεπιθύμητων συμπεριφορών.  Όποια μορφή πειθαρχίας και αν κυριαρχεί στο μάθημα, πάντα θα υπάρχει μια παιδαγωγική προσέγγιση του κάθε προβλήματος. Όμως η πειθαρχία θα είναι πάντα το ζητούμενο.

            Η υπευθυνότητα στους μαθητές καλλιεργείται μέσα από την ανάληψη ρόλων ευθύνης και πάντα σχετίζεται με την πειθαρχημένη συμπεριφορά. Στόχος είναι να καλλιεργηθούν υπεύθυνα και πειθαρχημένα άτομα που θα σέβονται τους άλλους θα έχουν μια αντίληψη της προοπτικής του άλλου.

Η υγιεινή στην Φ.Α. Καλό είναι οι μαθητές να αποφεύγουν  να φορούν συνθετικά αθλητικά ρούχα και να επιλέγονται με βάση την υγιεινή.  Τα αθλητικά παπούτσια να είναι ανατομικά, καλής ποιότητας, να προτιμούνται αυτά που είναι για το στίβο (running) και γενικά δεν είναι και τόσο ακριβά (σε προσφορές μπορεί να τα βρει κάποιος και σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές). Συχνά οι μαθητές φοράνε αθλητικά παπούτσια  που δεν είναι καθόλου ανατομικά (π.χ. «βάρκες» ή παπούτσια περιπάτου). Θεωρώ ότι είναι επικίνδυνα για την άρθρωση της ποδοκνημικής και καλό είναι να αποφεύγονται. Μεγάλη φροντίδα και στην φόρμα που θα φορούν οι μαθητές, να είναι άνετη, όχι συνθετική, να εξασφαλίζει άνεση και  ευκινησία. Μπορούν οι μαθήτριες  να φορούν κολάν αρκεί να μην είναι διάφανο ή να εμποδίζει την ελευθερία  των κινήσεών τους. 

Τα κορίτσια να αποφεύγουν να φορούν αποκαλυπτικά φανελάκια για να έχουν την άνεση να εκτελούν κινήσεις μεγάλου εύρους.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Οι μαθητές να έχουν  πάντα ένα δεύτερο φανελάκι για να αλλάζουν και μια πετσέτα για να σκουπίζονται.

 

Αποχή από το μάθημα λόγω ασθένειας ή αδιαθεσίας είναι ένα συχνό φαινόμενο. Όταν ένας μαθητής/τρια αισθανθεί αδιαθεσία μπορεί να κάτσει σε μια άκρη του  χώρου άσκησης και από εκεί παρακολουθεί το μάθημα. Αδιαθεσία δεν σημαίνει απουσία από το μάθημα, σημαίνει συμμετοχή, παρουσία, βοήθεια. Απλά ο μαθητής δεν εκτελεί το κινητικό μέρος του μαθήματος. Αν ο μαθητής αισθανθεί περισσότερο άσχημα μπορεί να φύγει, να πάει στην τάξη, ή στο σπίτι  μετά από συγκατάθεση της διεύθυνσης και τον γονιών. Οι μαθήτριες που είναι αδιάθετες μπορούν να ζητήσουν να μην κάνουν μάθημα μόνο στην περίπτωση που δύσκολη περίοδο.

            Σε περιπτώσεις σοβαρότερης ασθένειας ή τραυματισμών  οι μαθητές οφείλουν να προσκομίσουν χαρτί από σχετικό γιατρό που να καθορίζει το χρονικό διάστημα της απουσίας. Σε περιπτώσεις μεγάλη αποχής, περισσότερο του ενός μηνά η απαλλαγή από την Φ.Α. καταγράφεται στο πρακτικό του σχολείου και στην περίπτωση αυτή ο μαθητής δεν βαθμολογείται στο μάθημα για το συγκεκριμένο τρίμηνο.









Ρουτίνες οργάνωσης  & κανόνες μαθήματος.

Το μάθημα οργανώνεται με βάση καθημερινών ρουτινών που διευκολύνουν το μάθημα, περιορίζουν τη σπατάλη χρόνου, μαθαίνουν στους μαθητές να έχουν μια εσωτερική πειθαρχία, να είναι υπεύθυνοι και να αναλαμβάνουν ρόλους ευθύνης.

1. Μόνιμες, σταθερές ομάδες. Οι μαθητές χωρίζονται σε δυο μόνιμες,  σταθερές, ισοδύναμες,  μικτές ομάδες που χωρίζονται με βάση την ικανότητα και το φύλο.  Μια ομάδα είναι οι «μαύροι» που τα παιδιά φορούν ένα μαύρο (σκούρο) φανελάκι και η άλλη οι «άσπροι»  που φορούν οτιδήποτε ανοιχτόχρωμο.  Αυτό γίνεται για:

α) οικονομία χρόνου αφού δεν χρειάζεται κάθε φορά να δημιουργούνται ομάδες,  έχουμε έτοιμες δυο ομάδες με  μια  σχετική ομοιομορφία

β) να μάθουν οι μαθητές να δουλεύουν ομαδικά με άλλα άτομα από αυτά που συνηθίζουν να συνεργάζονται. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές επικοινωνούν, συνεργάζονται, αλληλεπιδρούν και με άτομα που δεν είναι του ίδιου φύλου, της ίδιας παρέας.

γ) οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλους ευθύνης μέσα στην ομάδα, κυκλικά, ανεξάρτητα με την εμπειρία και την ικανότητά τους.

2. Ανάληψη ρόλων ευθύνης. Οι μαθητές αναλαμβάνουν κυκλικά  ρόλους ευθύνης που είναι

α) αρχηγός,  προπονητής της ομάδας που κάνει το ζέσταμα της ομάδας, είναι υπεύθυνος για την εξάσκηση μέσα στην ομάδα, υπεύθυνος για την πειθαρχία και  καλή λειτουργία της ομάδας.

β) υπεύθυνος αθλητικού υλικού που φροντίζει για  τη συγκέντρωση του αθλητικού υλικού πριν αλλά κυρίως με την ολοκλήρωση του μαθήματος.

3. Έγκαιρη και σε προκαθορισμένο σημείο  συγκέντρωσης της τάξης. Οι μαθητές δεν πρέπει να αργούν να προσέλθουν στο προκαθορισμένο σημείο συγκέντρωσης. Ειδικά, όταν τα περισσότερα μαθήματα γίνονται στο κλειστό γυμναστήριο η απόσταση είναι αρκετά μεγάλη και το διάλλειμα μικρό. Μαθητές που αργούν χωρίς λόγο δεν θα γίνονται δεκτοί στο μάθημα.

4.Οι μαθητές φοράνε πάντα φόρμα και αθλητικά παπούτσια. Χωρίς αυτόν τον εξοπλισμό δεν θα γίνονται δεκτοί στο μάθημα και θα παίρνουν απουσία.

5.Οι μαθητές, για λόγους υγιεινής, πρέπει να έχουν πάντα ένα δεύτερο φανελάκι για να αλλάζουν καθώς σίγουρα θα είναι ιδρωμένοι και μια πετσέτα για να σκουπίζονται. Καλό είναι, αυτό να συνδυαστεί με το μαύρο – άσπρο φανελάκι της ομάδας στην οποία ανήκει ο μαθητής.



Αξιολόγηση μαθητών. Ο βαθμός περιγράφει τη συνολική του παρουσία και εικόνα στο μάθημα και πρέπει να εκλαμβάνεται ως μια πληροφορία για την παρουσία του μαθητή στο μάθημα. Στην Φ.Α., επειδή βασική προτεραιότητα είναι το πλάτεμα της συμμετοχής, η μαζικότητα της συμμετοχής  δεν λαμβάνεται τόσο πολύ η επίδοση, ειδικά οι επιδόσεις που σχετίζονται με τις φυσικές ικανότητες του μαθητή. Αυτό γίνεται για να υπάρξει η δυνατότητα στους μαθητές που υστερούν σωματικά ή έχουν περιορισμένες εμπειρίες άθλησης να βρεθούν στην ίδια αφετηρία με τους περισσότερο έμπειρους. Αυτό, βέβαια δε σημαίνει ότι οι έμπειροι και ιδιαίτερα ικανοί θα αδικηθούν ή δεν θα αμειφθούν για τα προσόντα τους. Κριτήρια αξιολόγησης:

1.             Προσπάθεια – συμμετοχή στο μάθημαà  45%. Πόσο προσπαθεί, πόσο συμμετέχει, πόσο σημαντικό είναι γι’ αυτόν το μάθημα.  Η προσπάθεια, πολλές φορές έχει υποκειμενικό χαρακτήρα, κάποιοι πιστεύουν ότι προσπαθούν κατά τη γνώμη τους.  Όταν λέμε προσπάθεια εννοούμε ότι ο μαθητής είναι 100% στο μάθημα και δεν συμμετέχει τυπικά στο κριτήριο αυτό συμπεριλαμβάνονται   α)η  πειθαρχημένη συμπεριφορά, β) το πόσο με την παρουσία του ο μαθητής διευκολύνει το μάθημα, γ) πόσο συνεπής είναι στις τυπικές τους υποχρεώσεις, την τήρηση ρουτινών στο μάθημα

2.             Προσωπική βελτίωση – γνώσειςà 45%. Το κριτήριο αυτό θεωρείται εξίσου σημαντικό και σχετίζεται άμεσα με το προηγούμενο. Στη διάρκεια του μαθήματος θα κάνουμε πολλά μικρά τεστ που οι μαθητές με βάση τα σκορ που θα φέρουν θα θέτουν  στόχους προσωπικής βελτίωσης. Επίσης οι μαθητές καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς θα ελέγχεται η πρόοδός τους τόσο στην φυσική τους κατάσταση όσο και στις αθλητικές δεξιότητες.

3.             Επίδοση – ικανότητα à10%.

Έτσι, με τα κριτήρια αυτά οι μαθητές, χωρίς το άγχος της επίδοσης, χωρίς την πίεση να  ξεπεράσουν τους άλλους μπορούν να δουλέψουν  σκληρά και οι αμοιβή θα είναι αντάξια της προσπάθειας. Μαθητής με μέτρια ικανότητα και εμπειρία που προσπαθεί και συμμετέχει με όλες του τις δυνάμεις  μπορεί να πάρει και 20 στο τρίμηνο. Το ίδιο και μαθητής με χαμηλή ικανότητα και εμπειρία που προσπαθεί με συγκινητικό τρόπο και έχει ραγδαία βελτίωση στις αθλητικές δεξιότητες και στην φυσική του κατάσταση. Αντίθετα, μαθητής με τεράστια εμπειρία και ικανότητα που δεν ανταποκρίνεται στο κριτήριο της συμμετοχής – προσπάθειας μπορεί να πάρει μέτριο ή και κακό βαθμό.

Διδακτικά αντικείμενα. Οι μαθητές στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα διδαχθούν διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα όπως προβλέπεται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής.  Συγκεκριμένα θα διδαχθούν οι 4 αθλοπαιδιές (μπάσκετ – ποδόσφαιρο – βόλεϊ – χάντμπολ), φυσική κατάσταση και αρχές άσκησης, ενόργανη γυμναστική, στίβος, παραδοσιακοί χοροί. Το μάθημα πλέον είναι 2ωρο για όλες τις τάξεις που σημαίνει ότι στη διάρκεια των τριών τριμήνων θα γίνουν κατά προσέγγιση περίπου 55 μαθήματα. Με βάση τις συγκεκριμένες ώρες η κατά προσέγγιση κατανομή στα μαθήματα θα είναι ως εξής.

®  Γυμναστική - Φυσική Κατάσταση & στίβος ( αρχές άσκησης, πως φτιάχνω ένα προσωπικό πρόγραμμα άσκησης βιολογικές προσαρμογές στην άσκηση) à 10 μαθήματα

®  Αθλοπαιδιές (μπάσκετ – βόλεϊ- ποδόσφαιρο – χάντμπολ) à (4Χ7 μαθήματα) 28 μαθήματα.

®  Ενόργανη γυμναστική  à 5 μαθήματα

®  Παραδοσιακοί χοροί à 7 μαθήματα

®    Αθλήματα ρακέτας  (badminton, πινγκ - πονγκ, ρακέτες θαλάσσης, tennis) à 5 μαθήματα


Σχολικοί αγώνες  είναι μοναδική ευκαιρία για πολλούς μαθητές, ιδιαίτερα γι’ αυτούς που δεν κάνουν αθλητισμό,  να βιώσουν την εμπειρία ενός αγώνα. Το σχολείο μας συμμετέχει σ’ όλους τους αγώνες που διοργανώνονται και αυτό για να δοθεί στους μαθητές μας μια τέτοια εμπειρία. Αυτό αποτελεί μεγάλη ευθύνη για τον καθηγητή που συνοδεύει την κάθε σχολική ομάδα. Για το λόγο αυτό προαπαιτείται η γονική συγκατάθεση, βεβαίωση ιατρική που  συνοδεύει το αθλητικό δελτίο. 

Η μετακίνηση από και προς το χώρο των αγώνων γίνεται με ευθύνη των γονέων του μαθητή. Η απουσία από τα άλλα μαθήματα δικαιολογείται, όμως η απουσία από αυτά τα μαθήματα δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για πιθανές απορίες ή άγνοια. Ο μαθητής απουσιάζει από τα άλλα μαθήματα με δική του ευθύνη και οφείλει να καλύψει τα όποια κενά μόνος τους. Αυτό διευκρινίζεται για να μην υπάρξουν προβλήματα στον ομαλή λειτουργία του σχολείου.

            Η επιλογή των μαθητών για την σχολική ομάδα γίνεται με βάση την ηλικία και την ικανότητα. Οι μεγαλύτερες τάξεις και οι πιο ικανοί προηγούνται. Και επειδή το πλάτεμα της συμμετοχής είναι ένα ζητούμενο, σε περιπτώσεις που έχουμε πολλές αιτήσεις για συμμετοχή στις σχολικές ομάδες, ένας μαθητής δεν μπορεί να συμμετέχει σε περισσότερες από 2 ομάδες ώστε να υπάρχει χώρος και για άλλους μαθητές.

 

Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης Γιαννούδης Γεώργιος.

Για επικοινωνία  giangeorge@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το 2ο Quiz στην Οικιακή Οικονομία

 Ακολουθείστε το σύνδεσμο   https://forms.gle/7JDR3VJzcHGNVG1R8   για να απαντήσετε στο 2ο Quiz στην Οικιακή Οικονομία.  Οι απαντήσεις πρέπε...